به وب سایت گروه درمان اعتیاد امید خوش آمدید | کمپ ترک اعتیاد |

  • 09122498908
  • 09122578796

چگونه بفهمیم شخصی از کوکائین استفاده می کند یا خیر؟

این مورد را ارزیابی کنید
(11 رای‌ها)
کوکایین کوکایین

کوکائین یک محرک قدرتمند اعتیاد آور است که می تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی قابل توجهی از جمله مصرف بیش از حد و مرگ شود. از آنجا که علائم سوء مصرف کوکائین شبیه به علائم سایر موارد بهداشتی است ، می توان تشخیص داد که کسی از کوکائین استفاده می کند یا نه. اگر نگران این هستید که ممکن است عضو خانواده ، دوست یا همکار شما از کوکائین استفاده کنند ، بدانید چه علائم جسمی و رفتاری را باید جستجو کنید.
نشانه های جسمی

به دنبال پودر سفید روی بینی و وسایل شخص باشید. کوکائین نوعی پودر سفید است که معمولاً از طریق بینی خروپف می شود. به دنبال باقی مانده پودری روی بینی و صورت فرد باشید. حتی اگر شخص اثری از بدن خود را از بین ببرد ، ممکن است در لباس شخص یا روی سطوح خانگی ، یک بقایای آن را مشاهده کنید.

    موارد زیر تخت یا زیر صندلی را که ممکن است به عنوان یک سطح صاف برای خروپف استفاده شود بررسی کنید.
    فرد ممکن است توضیح دهد که باقیمانده شکر پودر ، آرد یا ماده بی ضرر دیگری است. اگر بیش از یک بار آن را ببینید ، به خصوص در یک مکان غیرممکن (مانند یک مجله در زیر تخت) ، احتمالاً قند پودری ندارد.

توجه کنید که فرد مرتباً دچار خمیش می شود یا همیشه بینی تندی دارد. کوکائین روی سینوسها سخت است و می تواند باعث ایجاد آبریزش بینی مداوم شود. کاربران سنگین غالباً گرچه دچار سرماخوردگی می شوند ، حتی اگر علائم دیگری از بیماری نشان ندهند.

    لمس یا پاک کردن مکرر بینی ، نشانه دیگری از آن است که فرد ممکن است یک مصرف کننده کوکائین باشد.
    پس از مدت طولانی استفاده سنگین ، یک کاربر کوکائین می تواند خون دماغ و آسیب داخلی بینی را تجربه کند.

چشم های خون را بررسی کنید. از آنجایی که یک محرک قدرتمند است ، کوکائین باعث می شود که چشمان فرد قرمز و خونخوار به نظر برسد. ببینید چشمان فرد در مواقع عجیب روز قرمز و آبکی به نظر می رسد یا خیر. کوکائین باعث کاهش خواب می شود ، بنابراین چشمان فرد به ویژه در صبح قرمز به نظر می رسد.
 ببینید آیا فرد دانش آموزان dilated کرده است یا خیر. کوکائین باعث می شود که دانش آموزان گسترده و گشاد به نظر برسند. به دانش آموزان این فرد توجه کنید که آیا به نظر می رسد که به طرز عجیبی از بین رفته اند ، حتی در اتاقی که کاملاً روشن باشد. از آنجا که داشتن دانش آموزان گشاد شده باعث می شود چشمان فرد نسبت به نور حساس تر شود ، ممکن است شما فردی را که از عینک آفتابی برای محافظت از چشم های حساس استفاده می کند ، ببینید.

    دانش آموزان گشاده فقط تا زمان واقعی بالا دوام می آورند ، بنابراین این نشانه جسمی به راحتی از دست می رود.
    بسیاری از انواع دیگر داروها همچنین باعث دانش آموزان گشاد شده می شوند. حضور دانش آموزان متلاطم غیر طبیعی لزوماً نشان دهنده استفاده از کوکائین نیست.

به دنبال علائم سوزن روی بدن فرد بگردید. کاربران جدی گاهی اوقات کوکائین را حل کرده و با استفاده از سوزن آن را تزریق می کنند. به دست ، ساعد ، پا و پاهای فرد توجه داشته باشید و به دنبال زخم های سوراخ های کوچک باشید که نشان می دهد سوزنی در آنجا وارد شده است. در صورت مشاهده "علائم ریز" ، فرد ممکن است از کوکائین یا سایر مواد مخدر غیرقانونی استفاده کند.

به دنبال تولید مواد مخدر باشید. کوکائین را می توان به صورت پودر گره زد ، به عنوان ترک کوکائین دودی می شود ، یا مستقیماً تزریق می شود. موارد مختلفی در مدیریت آن وجود دارد که می توانید پیدا کنید.

    پودر سفید روی آینه ها ، موارد CD یا سایر سطوح.
    صورتحساب دلار ، لوله ، قاشق ترک ، کیسه های پلاستیکی کوچک را جمع کنید.
    آب لیمو یا سرکه را می توان با کوکائین مخلوط کرد تا یک عجله شدیدتر حاصل شود.
    بعضی اوقات هروئین همزمان با کوکائین مصرف می شود. این به عنوان "سرعت بال زدن" شناخته می شود.

شناسایی علائم رفتاری

ببینید رفتار فرد عجیب است یا خیر. کوکائین احساس سرخوشی به مصرف کننده می دهد ، بنابراین فرد ممکن است بدون هیچ دلیل واضحی به نظر برسد. همچنین ممکن است فرد پارانوئید به نظر برسد یا رفتارهای عصبی یا بیقراری مانند جوش بیش از حد یا پیاده روی در اتاق نشان دهد. [5] رفتار شخص را با حالت عادی خود مقایسه کنید تا مشخص شود آیا کوکائین یا سایر مواد مخدر ممکن است باعث شود فرد متفاوت عمل کند.

    همچنین ممکن است متوجه شوید فرد بیشتر اوقات می خندد.
    بعضی اوقات افراد وقتی از کوکائین زیاد هستند به طور غیر طبیعی پرخاشگر یا تکانشگر می شوند. توهم نیز ممکن است رخ دهد.
    بیش فعالی فقط تا زمانی که فرد زیاد باشد ، ادامه دارد که می تواند در هر جایی بین بیست دقیقه تا دو ساعت باشد.

توجه کنید اگر شخص از اتاق خود خارج شود. از آنجایی که یک کوکائین بالا تنها مدت کوتاهی طول می کشد ، برای حفظ احساس سرخوشی ، لازم است که از آن به دفعات استفاده کنید. کاربران کوکائین خود را به دلیل استفاده بیشتر بیشتر بهانه می کنند. اگر شخص هر 20 یا 30 دقیقه به حمام برود ، این ممکن است علامتی باشد که او از آن استفاده می کند.

    البته دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارد که ممکن است شخص نیاز داشته باشد به طور مکرر به حمام برود. به دنبال علائم دیگری باشید که ممکن است دلیل استفاده از کوکائین باشد ، مانند این احساس که شخص چیزی برای پنهان کردن دارد.
    همچنین ممکن است دیدید که شخص هر چند وقت یکبار با شخصی دیگر از اتاق خارج می شود. نگاهی بیندازید که بین افرادی که ممکن است هر دو از کوکائین استفاده کنند ، تبادل نظر وجود دارد.

ببینید آیا فرد کاهش اشتها دارد یا خیر. کوکائین باعث کاهش اشتهای فرد می شود ، بنابراین ممکن است متوجه شوید که وقتی افراد دیگر غذا می خورند یا ممکن است کمتر از حد معمول غذا بخورند ، آنها غذا نمی خورند. سایر عوارض جانبی استفاده از کوکائین نیز ممکن است منجر به از دست دادن اشتها شود ، مانند تهوع و پوسیدگی روده. در نتیجه کمبود مداوم اشتها ، فرد ممکن است وزن خود را کاهش داده و دچار سوء تغذیه شود.
 مراقب اثرات بعدی باشید. وقتی شخصی از ارتفاعات پایین می آید ، به خصوص روز بعد از مصرف مقدار زیادی کوکائین ، ممکن است احساس بی حالی و افسردگی کند. اگر فرد مشکوک به استفاده از کوکائین شده است ، ببینید فرد در خارج از رختخواب مشکل دارد یا احساس خستگی شدید نشان داده است. اگر متوجه الگویی از بی حالی هستید ، ممکن است فرد از آن استفاده کند.

    در بسیاری موارد ، مصرف کننده کوکائین پس از استفاده از کوکائین از دیگران جدا می شود. اگر شخص درب اتاق خود را ببندد و بیرون نیاید ، این می تواند نشانه ای باشد.
    برخی افراد برای مقابله با اثرات کوکائین از داروهای آرام بخش یا الکل استفاده می کنند و به خواب رفتن آنها کمک می کنند.

تغییرات بلند مدت را رعایت کنید. مصرف کنندگان طولانی مدت مواد مخدر خطر وابستگی روز افزون به کوکائین را دارند. جستجوی اوج بعدی به یک اولویت تبدیل می شود و سایر تعهدات در زندگی ممکن است متحمل شود. به دنبال نشانه های زیر باشید که شخصی کاربر طولانی مدت و سنگین است:

    مصرف کنندگان مکرر ممکن است تحمل نسبت به دارو را داشته باشند و برای به دست آوردن اثر مطلوب به دوزهای بیشتری نیاز دارند. آنها ممكن است هر ده دقیقه به طور مكرر از آن استفاده كنند و در طول هفته از مزایا استفاده كنند.
    آنها ممکن است مخفی ، غیرقابل اعتماد و نامشخص باشند. به دلیل اثرات عصبی دارو ممکن است نوسانات و خستگی چشمگیر ، افسردگی یا رفتار روانی نشان دهند.
    آنها ممکن است از مسئولیت های خانوادگی یا شغلی و حتی بهداشت شخصی غافل شوند. ممکن است گروه جدیدی از دوستان و مخاطبین اجتماعی وجود داشته باشند که از کوکائین نیز استفاده می کنند.
    آنها همچنین ممکن است در اثر کمبود سیستم ایمنی بدن به عفونت مبتلا شوند یا بیشتر بیمار شوند.

ببینید آیا فرد دارای مشکلات مالی است یا خیر. کوکائین یک داروی بسیار گران است. کاربران سنگین برای ادامه عادت به درآمد بزرگی احتیاج دارند. از آنجا که زندگی کار اغلب رنج می برد ، وضعیت مالی فرد به سرعت می تواند به مشکل تبدیل شود.

    فرد ممکن است بخواهد وام بگیرد بدون اینکه صریح در مورد آنچه برای آن استفاده می شود ، وام بگیرد.
    فرد همچنین ممکن است در مریضان فراخوانده شود تا مرتباً کار کنند ، دیر به حال خود نشان دهند یا نتوانند به مهلت خود عمل کنند.
    در موارد شدید ، فرد ممکن است برای تأمین بودجه عادت به مواد مخدر به سرقت یا فروش اموال شخصی متوسل شود.

دانستن اینکه چه قدم هایی باید برداشته شود
 در مورد نگرانی های خود صحبت کنید. خیلی بهتر است چیزی بگویم تا ساکت نماند. به شخصی که متوجه شدید او از کوکائین استفاده می کند بگویید و از سلامت و رفاه وی نگران هستید. بگویید که می خواهید به فرد کمک کنید تا عادت یا اعتیاد خود را بر طرف کند.

    منتظر نمانید تا شخص به پایین سنگ برخورد کند. کوکائین برای آن خیلی خطرناک است. اجازه ندهید که "مسیر خود را طی کند" یا علامت آن را بردارید.
    مثال های خاصی را برای کمک به شما در "اثبات" این که شما می دانید شخص از کوکائین استفاده کرده است ، لیست کنید. برای این که فرد از استفاده کردن انکار کند ، آماده شوید.

 اگر فرد عضو خانواده یا دوست نزدیک شماست ، کمک بگیرید. اگر شخصی که نگران فرزند شما و یا یکی از اعضای خانواده نزدیک شماست ، با یک مشاور مواد مخدر قرار ملاقات بگذارید تا سریعاً به شما کمک کند. مقابله با اعتیاد بالقوه به کوکائین کاری نیست که بتوانید به تنهایی از پس آن برآیید.

    یک مشاور پیدا کنید که در برخورد با رفتار اعتیاد آور مهارت داشته باشد.

 به تهدید و ارعاب متوسل نشوید. در نهایت ، فرد مورد نظر مجبور است ابتکار عمل را برای متوقف کردن خود بگیرد. تلاش برای کنترل اوضاع با استفاده از تهدیدها ، رشوه و مجازاتهای شدید احتمالاً نتیجه نخواهد گرفت. حمله به حریم شخصی شخص ، گرفتن مسئولیت ها و مشاجره با شخص در حالی که زیاد است احتمالاً اوضاع را بدتر می کند.

    عواقب قابل اجرا را بخاطر داشته باشید (مانند از بین بردن کمک هزینه وی یا امتیازهای رانندگی) اما تهدیدهای توخالی را که نمی توانید اعمال کنید ، نکنید.
    سعی کنید بفهمید مشکل اساسی چیست. با یک مشاور کار کنید تا مشخص شود چه چیزی باعث این رفتار می شود.

از سرزنش خودداری کنید. این که شخص مورد نظر فرزند شما یا شخص دیگری باشد ، سرزنش خود بی فایده است. مصرف کوکائین فرد در مورد اوست ، نه شما. شما نمی توانید تصمیمات شخص را کنترل کنید. تنها کاری که می توانید انجام دهید پشتیبانی و تشویق او برای کمک به او است. بگذارید فرد مسئولیت رفتار خود را به عهده بگیرد در هنگام بهبودی ضروری است.

 

برای مشاوره کمپ ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به هرگونه مواد مخدر با ما در ارتباط باشید.متخصصین و مشاورین ما پاسخگوی شما هستند.

09122578796 - 09122498908
02144361015 - 02144998082 - 02165468450

 

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

کمپ ترک اعتیاد امید شروع دوباره

آدرس : انتهای باکری شمال، تقاطع سیمون بولیوار و باکری ،جاده انحرافی سمت راست ،کوچه باغ مهران ،جنب رودخانه ،آخرین باغ پلاک 33

تلفن : 02144361015 - 02144361016

همراه : 09122578796 (آقای تقی پور)

09122498908 (آقای حسینی)

ایمیل : info[@]omidedarman[.]com

کمپ ترک اعتیاد طلوع راهیان نجات

آدرس : اتوبان همت ، اردستانی جنوب ، داروپخش ، فروردین سوم ، نبش ششم

تلفن :02144998083 - 02144998082 

همراه : 09122578796 (آقای تقی پور) 

09122498908 (آقای حسینی)

ایمیل : info[@]omidedarman[.]com

کمپ ترک اعتیاد آوای بهبودی

آدرس : شهریار ، میدان نماز ، فردوسیه ، بلوار امام خمینی ، نرسیده به کلانتری ، مرکز ترک اعتیاد آوای بهبودی

تلفن : 02165468450 - 02165468470

همراه : 09122578796 (آقای تقی پور)

09122498908 ( آقای حسینی)

ایمیل : info[@]omidedarman[.]com

تمام حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به گروه درمان اعتیاد امید می باشد . SH.M طراحی و سئو
تماس با ما